Het Complex

Het complex van de Tennisclub Muntendam bestaat uit een vijftal smash-court banen. Op deze banen kan het hele jaar door onder alle weersomstandigheden worden gespeeld. Alle vijf banen zijn verlicht en zodoende kan er dagelijks gespeeld worden tot 22.30 uur. Bij de banen staat een modern clubhuis met kleed- en douchegelegenheid.

Tevens is op ons park een AED aanwezig. Deze is gemonteerd naast de brandslang in de kantine

TCM en Duurzaamheid

Wij willen als vereniging een duurzame vereniging zijn.

We hebben op diverse onderdelen geïnvesteerd om dit te zoveel mogelijk te realiseren.

• Zo hebben we diverse energiebesparende maatregelen uitgevoerd, voor de verlichting van de banen zijn we overgegaan op led verlichting.

• Om ook zo duurzaam mogelijk stroom beschikbaar te hebben is er geïnvesteerd in 30 zonnepanelen bij Sunbrouck.

• Op dit moment zijn we bezig om het clubhuis zo energie zuinig te maken door o.a. alle verlichting punten te vervangen door led verlichting en daar waar mogelijk te schakelen op basis van bewegingsmelders.

Ook op andere onderdelen wordt binnen de tennisclub zo duurzaam mogelijk geleefd.

• Er wordt door middel van een container op het terrein van de firma Remmers oud papier ingezameld.

• de c.v. installatie en de warmwatervoorzieningen zijn geoptimaliseerd.

• Al het afval op het tennisterrein wordt gescheiden ingezameld en afgevoerd.

Op deze manier draagt TCM bij aan een zo duurzaam mogelijk tennis gevoel.

Uiteraard snijdt het mes aan 2 kanten en zorgen veel maatregelen niet alleen voor een lager energie verbruik maar daarmee ook aan lagere exploitatie kosten.

Op die manier draagt duurzaamheid bij aan het duurzaam kunnen blijven exploiteren van het tennispark en daarmee aan het voortbestaan van TCM.